Νέα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

electric car

Τη θέσπιση επιπρόσθετων κινήτρων σε σχέση με τα υφιστάμενα και την άρση των υπαρχόντων αντικινήτρων, ώστε κατά την επόμενη τριετία να προωθηθούν οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων προτείνει η Επιτροπή ακαδημαϊκών και επιστημονικών φορέων, που έχει συγκροτηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Τα προτεινόμενα κίνητρα θα εναρμονίσουν την εθνική μας πολιτική με τις αντίστοιχες πολιτικές πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών έτσι ώστε στην Ελλάδα να μην υπάρχει δυσμενής μεταχείριση των οχημάτων αυτών, ενώ, παράλληλα, θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες προοπτικές κοινωνικής αποδοχής των νέων τεχνολογιών αυτοκίνησης και δημιουργίας ευκαιριών για επιχειρηματικές δραστηριότητες με σημαντική προστιθέμενη αξία.

Kίνητρα

Η ανάγκη θέσπισης κινήτρων σε πολλές χώρες για την αγορά ενός ηλεκτρονικού οχήματος προέκυψε διότι το κόστος των νέων τεχνολογιών Η/Ο είναι αρκετά μεγάλο στα πρώτα χρόνια της εμφάνισής τους και οι τιμές τους συνεχίζουν να ?ην είναι ανταγωνιστικές.

Για τον σκοπό αυτό επιδοτείται,με 3.000 έως 8.000 ευρώ για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα (περίπου 1-3 έτη) και για ένα περιορισμένο αριθμό οχημάτων η αγορά.

Αλλα κίνητρα τα οποία έχουν θεσπιστεί για οχήματα μικρού κυλινδρισμού και χαμηλών εκπομπών ρύπων είναι ακόμα η μη καταβολή τελών κυκλοφορίας και φόρων ταξινόμησης (ή η καταβολή μειωμένων τελών), η ελεύθερη κυκλοφορία τους στο σχεδιαζόμενο «πράσινο δακτύλιο».

Για παράδειγμα, στη Γαλλία επιστρέφεται ποσό 5.000 ευρώ στους αγοραστές, ενώ εξετάζονται δωρεάν χώροι στάθμευσης για τα οχήματα αυτά, στην Ισπανία επιστρέφεται ποσό 6.000 ευρώ (ή το 15% της τιμής), στη Δανία, τη Νορβηγία και την Ολλανδία απαλλάσσονται τα ηλεκτρικά οχήματα από τον φόρο ταξινόμησης και στη Σουηδία επιχορηγούνται με 1.133 ευρώ τα οχήματα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Ακόμη στην Ιαπωνία δίνονται κίνητρα με μείωση στη λιανική τιμή των Η/Ο οχημάτων έως και 14.004, ενώ στις ΗΠΑ απαλλάσσεται φόρος έως και 5.792 ευρώ.

Ερευνα

Επίσης, η Επιτροπή προτείνει να σχεδιαστούν και να χρηματοδοτηθούν κατάλληλα προγράμματα έρευνας, ανάπτυξης, επίδειξης και ενημέρωσης στο γενικότερο γνωστικό αντικείμενο της Ηλεκτροκίνησης, τα οποία θα πρέπει να αφορούν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων από ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες φορέων με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την κατασκευή οχημάτων, ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρονικών ισχύος και διαχείρισης των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε αυτές τις κοινοπραξίες θα απαιτείται η συμμετοχή κυρίως ελληνικών επιχειρήσεων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ερευνητικών φορέων.

• Επιδότηση της αγοράς

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ένα από τα σημαντικότερα προσφερόμενα κίνητρα είναι η απευθείας επιδότηση της αγοράς ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος με ένα χρηματικό ποσό, αλλά και η μη καταβολή τελών κυκλοφορίας και φόρων ταξινόμησης

 

Το στοίχημα για την ελληνική οικονομία

«Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να συμμετάσχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα πανεπιστήμια στη νέα εποχή μετακινήσεων», εκτιμά ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος υπογραμμίζει ότι «το ελληνικό δυναμικό σε επιχειρήσεις εταιρειών, κατασκευών ή και συναρμολόγηση τμημάτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις μπαταρίες μέχρι τα κλειστά κυκλώματα ελέγχου λειτουργιών σε συνεργασία με το υψηλότατου επιπέδου επιστημονικό δυναμικό των ερευνητικών ινστιτούτων δημιουργούν καλές προοπτικές συμμετοχής μας στη νέα αυτή βιομηχανία».

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά είναι περιορισμένα, ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν στην κατασκευή ολοένα και περισσότερων μοντέλων, τα οποία θα μπουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Το 2010 είχαμε την εισαγωγή του Tesla Roadster, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια το Citroe C-Zero, το Peugeot Ion και το Mitsubishi I-MiEV.

Νέα μοντέλα

Προς το τέλος της περασμένης χρονιάς προστέθηκαν στη λίστα το Opel Ampera, το Renault Kangoo Z.E., το Renault Fluence Z.E. και το Nissan Leaf, ενώ μέσα στο 2012 αναμένεται η κυκλοφορία του Tesla Model S, των Renault Zoe Z.E. και Twitzy Z.E., του Ford Focus Elektrik, του Toyota EV-II και του Smart Fortwo. Πριν από λίγες ημέρες εξάλλου, ο ισχυρός άνδρας του Fiat Group Σέρτζιο Μαρκιόνε, αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα μπει στην παραγωγή η ηλεκτρική έκδοση του Fiat 500, το οποίο θα έχει ισχύ σχεδόν 100 ίππων και αυτονομία 120 με 140 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση.

Ωστόσο, το κόστος κατασκευής τους παραμένει υψηλότερο συγκριτικά με αυτό των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων, για λόγους όπως είναι το μεγάλο κόστος έρευνας και εξέλιξης, τα αρκετά ακριβά υποσυστήματα (π.χ. συσσωρευτές) και οι χαμηλοί ρυθμοί παραγωγής και πώλησής τους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο